Streamingbarometern 2023

Trenden är tydlig – svenskarna kan inte få nog av streaming. Det fastslår tv.nu i sin nya användarundersökning Streamingbarometern som analyserar trender på
streamingmarknaden för för tredje året i rad. Både tittandet i antal minuter samt frekvensen i streamandet ökar och hushållens streamingtjänstbudget ökar till och med mot i fjol. Men för första gången är vikten av att en streamingtjänst är gratis större än vikten av att den faktiskt har bra innehåll. Detta och många fler spännande insikter finns att läsa i Streamingbarometern 2023.

Fler rapporter

Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på…

Telekomrapporten 2023

Reseundersökning 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas reseplaner i en föränderlig omvärld. De flesta har inte undgått att resebranschen har haft några speciella år som påverkats…

Retailrapport 2023

En undersökning från Schibsted om konsumentbeteenden under lågkonjunktur Under de senaste åren har världen påverkats av en rad omständigheter som inte minst sagt har påverkat…