Streamingbarometern 2022 - Schibsted for business Streamingbarometern 2022 - Schibsted for business

Streamingbarometern 2022

Hur mycket tid lägger egentligen svensken på att leta efter en ny serie att streama? Och kommer antalet streamingtjänster per hushåll öka framöver? Det och mycket mer hittar ni i årets Streamingbarometer från tv.nu. Rapporten är här för andra gången och tv.nu har med hjälp av sin rika data och en stor undersökning bland sina 1,3 miljoner användare/vecka tagit pulsen på streaminganvändarnas önskningar, beteenden och preferenser.

Fler rapporter

Schibsted Synergy Study

En studie genomförd av Schibsted tillsammans med Acceleration, GroupM. Studiens fokus består i att identifierar vilka faktorer som bygger framgångsrika kampanjer inom display annonsering. Genom…

Politisk kommunikation

I den här undersökningen tittar vi närmare på nyhetsmedier som kanaler för politisk annonsering. Undersökningen tittar även närmare på den strategiska politiska kommunikationen och om…

Nyhetsmedier och den digitala kundesan

I den här studien har vi tittat på hur nyhetsmediernas kanaler står sig i den digitala köpresan och om annonsörerna har rättvis fördelning av mediebudget – överinvesterar alternativt underinversterar i…

Nyhetsmedier och den digitala kundresan