Politisk kommunikation

I den här undersökningen tittar vi närmare på nyhetsmedier som kanaler för politisk annonsering. Undersökningen tittar även närmare på den strategiska politiska kommunikationen och om denna kan effektiviseras i syfte att generera mer långsiktigt hållbara väljare/partisympatisörer.

Fokus i undersökningen ligger på den andel av populationen som utgör osäkra väljare och där tidigare studier har visat på att nyhetsmedier är det mest effektiva mediet för att nåt ut till desamma. Stämmer det här? Och hur ser intresset för politik och samhällsrelaterade frågor ut idag? Undersökningen kartlägger även valets viktigaste frågor och kunskapen om vilket parti som ligger en närmast åsiktsmässigt.

Fler rapporter

Schibsted Försäkringsundersökning

Schibsted Försäkringsundersökning I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar. Samtidigt är en…

En studie om den svenska streamingmarknaden

I den här studien tittar vi närmare på den svenska abonnemangsbaserade streamingmarknaden som erbjuder ett utbud av filmer, serier, sport och dokumentärer. Baserat på 1300…

Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin. Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom…