Hjälporganisationer

En undersökning från Schibsted.

I takt med att allmänhetens donation till hjälporganisationer ökar i Sverige har även antalet hjälporganisationer växt samtidigt som insamlingsbranschen har blivit en typ av kommersiell marknad.
Men vad är det som påverkar oss till att ge bidrag och hur stor vikt har innehållet i reklamen samt varumärkets positionering hos konsumenterna? Och spelar det någon roll om reklamen från hjälporganisationen skapar positiva eller negativa känslor hos mottagaren?

I denna undersökning som Schibsted har tagit fram om Hjälporganisationer svarar vi på dessa frågor, samt tar reda på hur stor roll hjälporganisationens varumärke och transparens
spelar in.

Fler rapporter

Schibsted Försäkringsundersökning

Schibsted Försäkringsundersökning I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar. Samtidigt är en…

En studie om den svenska streamingmarknaden

I den här studien tittar vi närmare på den svenska abonnemangsbaserade streamingmarknaden som erbjuder ett utbud av filmer, serier, sport och dokumentärer. Baserat på 1300…

Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin. Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom…