En studie om den svenska streamingmarknaden

I den här studien tittar vi närmare på den svenska abonnemangsbaserade streamingmarknaden som erbjuder ett utbud av filmer, serier, sport och dokumentärer. Baserat på 1300 intervjuer redogör vi för streamingtjänsternas kännedom, reklamerinrnan och vad som bygger preferens, skapar engagemang och lojalitet på en konkurrensutsatt marknad.

Fler rapporter

Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på…

Telekomrapporten 2023

Reseundersökning 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas reseplaner i en föränderlig omvärld. De flesta har inte undgått att resebranschen har haft några speciella år som påverkats…

Streamingbarometern 2023

Trenden är tydlig – svenskarna kan inte få nog av streaming. Det fastslår tv.nu i sin nya användarundersökning Streamingbarometern som analyserar trender på streamingmarknaden för…