Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin.

Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom att undersöka konsumtionsförändringar kopplat till pandemin och lågkonjunkturen, djupdyker vi även i intresse för vin, drivkrafter i valsituationen, samt hur man tar del av nyheter om vin. Vi undersöker även hur stor andel av befolkningen som väljer alkoholfria alternativ till middagen och varför.

Fler rapporter

Telekomrapporten 2023

I årets telekomrapport tittar vi närmare på vad som är viktigt på riktigt för konsumenter när de ska välja mobilabonnemang. Rapporten fokuserar bland annat på…

Telekomrapporten 2023

Reseundersökning 2023

En undersökning från Schibsted om svenskarnas reseplaner i en föränderlig omvärld. De flesta har inte undgått att resebranschen har haft några speciella år som påverkats…

Streamingbarometern 2023

Trenden är tydlig – svenskarna kan inte få nog av streaming. Det fastslår tv.nu i sin nya användarundersökning Streamingbarometern som analyserar trender på streamingmarknaden för…