Dealbreakers: Svenskars vardagliga köpbeslut & avvägningar

En studie om konsumtionsbeslut i tider av kris & oro

I den här studien undersöker vi hur svenska folket prioriterar när verkligheten gör sig påmind. Via 2000 intervjuer har vi belyst olika dimensioner av vad en konsument kan tänkas vara negativt, såsom: försämrad kvalitet, att en vara skulle ge ökade utsläpp, kosta mer eller komma ifrån ett okänt varumärke. Detta för att kunna utläsa hur man prioriterar vissa attribut över andra, och vad som anses vara så pass negativt att det upplevs som en dealbreaker.

Fler rapporter

Schibsted Försäkringsundersökning

Schibsted Försäkringsundersökning I Schibsteds försäkringsundersökning från december 2022 kan man se att en majoritet av svenskarna är tydligt nöjda med sina försäkringar. Samtidigt är en…

En studie om den svenska streamingmarknaden

I den här studien tittar vi närmare på den svenska abonnemangsbaserade streamingmarknaden som erbjuder ett utbud av filmer, serier, sport och dokumentärer. Baserat på 1300…

Den svenska dryckesmarknaden

En rapport från Schibsted med fokus på vin. Rapporten syftar till att ge en bild av den svenska dryckesmarknaden idag, med fokus på vin. Förutom…